دکتر قلب

دکتر قلب

دکتر قلب

دکتر قلب

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶ ق.ظ

همه چیز در باره قلب و بیماری های قلبی،


 آکاایران : قلب مهمترین عضو بدن می باشد که وظیفه خون رسانی به تمام قسمت های بدن را دارد و اگر یک لحظه از کار بیافتد عواقب بسیار بدی فرد را دنبال می کند . آیا تا به حال به خود گفته اید که چقدر با این عضو مهم آشناییت دارید؟ آیا می دانید چه بیماریهای قلب را تهدید می کند ؟ پس اگر می خواهید بیشتر با قلب آشنا شوید با ما در این مقاله از بخش سلامت آکاایران همراه باشید تا به صورت مفصل همه چیز درباره قلب و بیماری های قلبی را با شما درمیان بگذاریم.

قلب :

قلب یا دل یک اندام ماهیچه ای است که مسئول پمپاژ خون به شریان ها ب‍ه وسیلهٔ حرکات ضربان دارمتناوب است و به این صورت خون را به همهٔ نواحی بدن ارسال می کند.

قلب انسان به طور متوسط حدود ۷۰ بار در دقیقه می تپد. قلب انسان بین دو شش در بدن قرار دارد و به گونه ای قرارگرفته است که رأس (apex)آن متمایل به سمت چپ و پایین قرارمی گیرد و همواره بخشی از آن درحال فعالیت و بخشی در حال استراحت است و در هر بار ضربان، قلب به مدت ۰٫۴ثانیه در حال استراحت خواهدبود. بافت قلب نیز هم چون دیگر بافت های بدن نیاز به تغذیه دارد که تغذیهٔ قلب برعهدهٔ عروق کرونری (تاجی) می باشد.

قلب شما یک پمپ است. این عضو عضلانی به اندازه مشت شماست، و در سمت چپ مرکز قفسه سینه شما واقع است. قلب به دو قسمت راست و چپ تقسیم شده است. این دو قسمتی بودن،خون غنی از اکسیژن را از مخلوط شدن با خون کم اکسیژن محافظت می کند.خون کم اکسیژن پس از گردش در کل  بدن به قلب باز میگردد.
نتیجه تصویری برای مطالبی در مورد دکتر قلب
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۳۰
مهسا نجاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی